『12 Most Effective Tips to Connect with your Customers in 2.7 seconds』
タブレット、スマホ、Facebook、Newssite,HuluなどのWebの広告メッセージを
3000以上受け取っています。
(Facebook, News Sites, Hulu, etc), Outdoor Media:
the average American sees over 3,000 advertising messages a day
(Source: Union of Concerned Scientists Website).
この広告情報の爆発の中で、昨日行われたSuperBowlのCMには
本当に価値があるなと整理してみました。
世界中にシェアされていきますから、広告費が高くなるのも致し方ないですね。
因にSuperBowl中継のCM枠の取引価格はこの10年間で50%以上高騰しています。
NBCは今年の全70スポットのCM枠を昨年11月末の感謝祭の週末明け直後に完売していて
1枠の取引価格は最高で約400万ドルとなり、過去最高を記録しています。
SuperBowlでCMをオンエアーするのは、賢い選択かもれません。
→ソーシャル拡散→海外のブログ記事→検索という情報のポジティブスパイラルが
そのSuperBowlのCMに関して jeffesposito.comが
「Top 5 Super Bowl Commercials」を紹介しています。
DoritosのCMをはじめ力作が多いですね。以下気になった4作を紹介します。
また、アメリカらしくSuperBowl効果が、早くもInfographicにまとめられています。
Socially Creative and DeliveredのWho Won the Social Media #SuperBowl?
という記事が面白かったです。
データも凄い数字が並んでいて、びっくりです!
■5,679,596 Super Bowl related tweet
■215,457 increase in Super Bowl related Facebook Likes
■New York Giants were the clear winner on Twitter with
more than 1.5 million mentions
■Doritos topped advertisers with more than 47,000 tweets during the game
■46 countries were tweeting about the big game
■Consumers are transforming ads into online commentary
and content – the number of tweets and likes generated during the game soared.
■The game continued to activate fan bases up to the last minute.
■You’d have thought Giants fans would have liked them sometime
during the regular season, but the week up to the game through the fourth quarter
saw an additional 10% growth in the Giants fan base
■Advertisers who pre-released commercials on YouTube were able to build audience
pregame, riding the wave of pregame anticipation to generate millions of consumer
initiated views.
こちらは、そのInfographic!
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Anise Smith Marketing
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